Gotove prve školjke novog modela Fijata

Bez autora
Sep 20 2011

Prve tri karoserije za najnoviji model automobila kompanije “Fijat” napravljene su u Kragujevcu i poslate u Italiju u specijalnu laboratoriju u Kazinu. U ovom gradu se nalazi jedna od najmodernijih fabrika „Fijata“, koja po svojoj strukturi najviše liči na novu fabriku koja se gradi u centru Šumadije. Prve školjke će proći testove preciznosti i kvaliteta izrade kako bi se nova oprema, koja je vredna više od 400 miliona evra, naštelovala za serijsku proizvodnju bi trebalo da odpočne u martu sledeće godine. Delegacija grada Kragujevca je boravila u Italiji i tamo je predstavila svoje potencijale. „Fijat“ je uložio ogroman novac u Kragujevac i nabavio najsavremeniju opremu iz Japana, Nemačke i Italije. Nekadašnja „Zastavina“ fabrika automobila je potpuno obnovljena i biće najmodernija fabrika ove kompanije. Robotizovane linije se pripremaju. U Kazinu, u kojem se nalazi fabrika koja pravi 200.000 automobila godišnje i čiji je direktor istovremeno i novi direktor “Fijat automobila Srbija” gospodin Ferara, bez prestanka boravi oko 20 inženjera i radnika iz Kragujevca. Oni se tu upoznaju sa novom tehnologijom, neki će boraviti po mesec dana, ali ima i onih koji će tu ostati i dve godine.

Gotove prve školjke novog modela FijataPrve tri karoserije za najnoviji model automobila kompanije “Fijat” napravljene su u Kragujevcu i poslate u Italiju u specijalnu laboratoriju u Kazinu.

U ovom gradu se nalazi jedna od najmodernijih fabrika „Fijata“, koja po svojoj strukturi najviše liči na novu fabriku koja se gradi u centru Šumadije. Kako saznaje “Blic” iz pouzdanih izvora, prve školjke će proći testove preciznosti i kvaliteta izrade kako bi se nova oprema, koja je vredna više od 400 miliona evra, naštelovala za serijsku proizvodnju bi trebalo da odpočne u martu sledeće godine.

Kako je za “Blic” izjavio Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika Kragujevca i koordinator saradnje sa kompanijom „Fijat“, “delegacija grada je boravila u Italiji i tamo je predstavila svoje potencijale”.

- „Fijat“ je uložio ogroman novac u Kragujevac i nabavio najsavremeniju opremu iz Japana, Nemačke i Italije. Nekadašnja „Zastavina“ fabrika automobila je potpuno obnovljena i biće najmodernija fabrika ove kompanije. Robotizovane linije se pripremaju. U Kazinu, u kojem se nalazi fabrika koja pravi 200.000 automobila godišnje i čiji je direktor istovremeno i novi direktor “Fijat automobila Srbija” gospodin Ferara, bez prestanka boravi oko 20 inženjera i radnika iz Kragujevca. Oni se tu upoznaju sa novom tehnologijom, neki će boraviti po mesec dana, ali ima i onih koji će tu ostati i dve godine - kaže Zdravković.

Novi model automobila, koji će se proizvoditi u dve varijante, sa pet i sedam sedišta, biće predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 6. marta naredne godine, ali će prototip kompletnog vozila iz kragujevačke fabrike izaći na testiranje već polovinom decembra, do kada će ceo proces montaže u obnovljenoj fabrici biti gotov.

Inače, u fabrici u gradu Kazinu radi 4.000 radnika, a uz njih su i 62 fabrike koje prave delove. U Kragujevcu svoje pogone gradi ukupno šest proizvođača delova za „Fijatove“ automobile. Na sastanku u Kazinu pojavilo se više od 40 fabrika iz Italije koje su voljne da ulože novac u novu srpsku industriju automobila.

U Torinu, gde je sedište „Fijata“, radi 17.000 malih i srednjih preduzeća koja prave delove za „Fijat“. Prema standardima koji važe u današnjoj auto-industriji, na svakog radnika koji radi u montaži vozila, a u Kragujevcu treba da ih bude oko 2.500, dolaze još četiri radnika koja rade u fabrikama delova.

U industrijskoj zoni Grošnica u Kragujevcu trenutno grade četiri fabrike koje će proizvoditi delove za „Fijat“ - „Džonson kontrol“, „Sigit“, PMC i HTL. Kako su izjavili menadžeri “Fijat automobila Srbija” pored četiri kooperanta koji su počeli da grade svoje nove fabrike u Grošnici, još tri fabrike će biti instalirane na matičnoj lokaciji „Fijata“. Izvesno je da će do početka proizvodnje u novoj fabrici automobila, paralelno sa njom, krenuti da rade i fabrike koje prave vitalne delove za vozila. Tu će se proizvoditi sedišta, instrument-table, plastične i gumene komponente, branici i izduvni sistemi.

Proizvodne hale će samo u Grošnici imati površinu od 40.000 kvadratnih metara i one će zauzeti dve trećine nekadašnje kasarne.

U sklopu matične fabrike FAS biće izgrađene još tri fabrike koje će imati proizvodni prostor od 20.000 kvadrata. U samoj matičnoj fabrici „Fijata“ do kraja godine biće uposleno 2.500 radnika, dok će u fabrikama delova koje će raditi u Grošnici biti još 1.000 radnih mesta.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik